New York Peto

Friday, March 24, 2006

Indrukken...

Toen ik een paar weken geleden in het Guggenheim museum was kwam ik op een gegeven moment tussen een schoolklas te staan. De schoolklas kreeg op dat moment een rondleiding langs de schilderijen van Picasso. Naast het schilderij waar ze op dat moment voor stonden hing, zo als altijd in een museum, een kaartje met de naam van het schilderij er op. Op het kaartje stond ook de naam en de geboorte en sterfdatum van de schilder, in het geval van picasso was dat 1881-1973. Toen de Museummedewerker aan de kinderen van een jaar of 6 vroeg wat de getallen op het kaartje waren zei 1 van de kinderen met een luid New Yorks accent "Yes I know, That's his phonenumber!!" ik moets er vreselijk om lachen.

Toen ik mijn anekdote later aan Daniel vertelde, vertelde hij mij dat er een website is waar op dit soort dingen staan. De website heet "overheard in newyork" en blijkt 1 van de meest populaire websites van New York te zijn. De stukjes zijn zelfs in boekvorm uitgekomen. Als je het leuk vind kan je zelf een kijkje nemen op de site, de stukjes zijn altijd een paar regels en meestal heel grappig:

http://www.overheardinnewyork.com/


verder heb ik onder het moto "Quasi artistiek geneuzel in kleur" nog wat foto's geplaatst met indrukken van de stad. veel plezier er mee.


East 86st.



Brooklyn.



Fire escapes.

Eastside Manhattan.



Building reflection.





New York rooftop.


Lower Manhattan skyscrapers.




Streetcorner Breakfast.


Free newspapers.


Booklyn Bridge sunset.



The Meatpacking district.




Throwing up signs...



Pier & New Jersey.

Al deze foto's zijn natuurlijk natebestellen tegen een "kleine" vergoeding en zullen binnenkort ook wel in boekvorm op de markt komen... :-)

grt. Peter

1 Comments:

  • At 3:52 AM, Anonymous Anonymous said…

    Koster,

    Mag ik bij dit deze (waarschijnlijk) laatste post nog even een comment plaatsen!?

    Het gaat nergens over, maar dat maakt helemaal niet uit!
    Maandag is het zover!! Dan word er weer een oud-Hollands pannenkoeken feestje gegeven!! Je wordt overigens niet thuisgebracht, just so you know!

    Mocht ik jullie voor vertrek niet meer spreken, dan een hele fijne reis toegewenst en tot maandag!!

     

Post a Comment

<< Home