New York Peto

Saturday, March 11, 2006

“Hé, Fidel doet mij eens een broodje!”

Eerder hebben jullie al kunnen lezen over het lekkere eten dat Orietta voor ons kookt. Maar er zijn helaas ook veel avonden zijn dat we niet samen kunnen eten. Op deze avonden halen of “bellen” jen en ik meestal even wat. Één van die lekkere dingen die we hier halen is “sandwich de Cubano”of te wel een Cubaans broodje. We halen deze heerlijke broodjes bij “Floriditas”, een klein restaurantje hier om de hoek. Omdat ik niet egoïstisch ben en graag wat met mijn fijne vrienden deel, heb ik hier het recept voor de Cubaanse broodjes! (stond van de week in de krant...:-))


New York.

Wat hebben we nodig?
- Een wit (afbak)stokbroodje (+/-20cm) waar de kontjes vanaf gesneden zijn.
- 3 eetlepels mayo waar wat citroensap door heen geroerd zit voor de smaak.
- 3 dunne plakjes ham.
- Wat dun gesneden varkensrollade of plakjes karbonade . (volgens mij kan varkensfricandeau ook)
- Een kwart kopje fijn gesneden jalapeño pepers (pas op HEET)
- Plakjes belegen kaas.

En nu?

Nou, simpel. Smeer eerst de mayo op beide kanten van het broodje. Verdeel nu de plakjes ham over één kant van het broodje en leg daar op de varkensrollade. Smeer daar over de fijngesneden pepers en als laatste de plakjes kaas. Doe nu de twee helften op elkaar en duw het stokbroodje plat tussen een tosti-ijzer. Als het broodje klaar is en de kaas gesmolten kan je het broodje op eten!

Grt. Peter

2 Comments:

  • At 2:49 PM, Anonymous Anonymous said…

    Woeste Fidel-burgers Peto! Zouden ze ook een Fidelletje speciaal hebben? Even wat anders... Heb jij toevallig nog de legendarische illuminating jezus in de schappen van NY zien liggen? Of blijkt alles slechts een fabel te zijn?

     
  • At 2:02 AM, Anonymous Anonymous said…

    Kenny: LOL ! HAHA Illuminating Jezus, als die er is zou ik deze graag als souvenier hebben :P

    Peto: Alles gaat over eten ! Verrassend ! :P

     

Post a Comment

<< Home