New York Peto

Saturday, March 11, 2006

Guggenheim

Afgelopen dinsdag ben ik op eigen houtje op pad gegaan. Jen had zo veel te doen die dag dat het geen zin had om op haar te wachten zodat we samen konden gaan. Omdat ik graag nog een aantal musea wil bezoeken ben ik maar begonnen met de bekendste: het Guggenheim museum. Het Guggenheim staat eigenlijk vooral bekend om het prachtige gebouw dat, qua schoonheid, de collectie die er in hangt ver overschaduwd. helaas voor mij staat dat prachtige gebouw nu in de stijgers...


Voor ik er was moest ik eerst nog een stukje lopen, opzich geen straf met dit weer.


Onderweg kwam ik deze man nog tegen. Hij was even alle honden uit de buurt aan het uitlaten...


Het museum in de stijgers.


Om te laten zien dat het echt een mooi gebouw is heb ik deze even van internet geplukt.


Als je boven begint kun je in een spiraal naar beneden lopen en kom je bij de uitgang uit.


Mooi.


Ook mooi.

helaas was het niet toegestaan foto's te nemen van de kunst werken dus staan die er niet op...

grt. Peter



1 Comments:

  • At 8:41 AM, Anonymous Anonymous said…

    Wat is je het meeste bijgebleven? Kortom waar schiet je 's nachts van wakker omdat het zo bijzonder, mooi of lelijk was en zul je de rest van je leven niet meer vergeten?

     

Post a Comment

<< Home