New York Peto

Monday, January 30, 2006

Happy new year


GELUKKIG NIEUW JAAR ALLEMAAL!! En veel geluk en voorspoed in het jaar van de hond!!

Inderdaad, er is weer een nieuw jaar aangebroken in de Chinese jaartelling. En hier in China town wordt dat een week lang uitbundig gevierd met allerlei festiviteiten. Zie het fotoverslag hier onder voor een korte samenvatting van de optocht en de “firecracker ceremony”. Bij deze ceremonie houdt een vooraanstaande chinees een preek en laten ze, om de kwade geesten af te schrikken, heeeeeel veel knalvuurwerk ontploffen en mannen in draken pakken dansen op trommelmuziek.



Duizende mensen zijn naar china town gekomen om de optocht en het vuurwerk te bekijken...

veel vuurwerk en gezellige snippers en sliertjes...

gezellige boel...

dansende draken.

ook gezellige slierten in mijn haarbos...

op deze hoek staat de prekende chinees...

hier word een gebraden varken over de menigte heen gedragen...

jen en een draak...



We staan een beetje ver weg van het vuuwerk...

maar omdat het alleen maar knalvuuwerk is maakt dat niet zo gek veel uit.

De draken en mannen met trommels in de optocht.

Onderweg naar huis kwamen we dit plein tegen, en ik moest er hard om lachen. oké, ik snap dat je na al die duizenden straatnamen in NY een beetje door je inspitarie heen bent, maar of dit nou echt zo'n goede naam is...

grt. Peter

2 Comments:

  • At 9:26 PM, Anonymous Anonymous said…

    Welke haardos?

     
  • At 1:21 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hallo

    Ik wilde eigenlijk dezelfde opmerking maken als rudy hahaha,
    ik vind die schoenen wel oke, dus ik ben het met mijn broer eens, sorry tante jenny, en jullie ook een gelukkig nieuwjaar.

     

Post a Comment

<< Home